Karlsvik på väg mot miljödiplomering

Karlsvik i Trollhättan har nått miljödiplomeringens grundnivå, och regionens miljöambassadör Ann-Marie Svensson har fått räcka över diplom och skylt till föreningens ordförande Ove Johansson.

I september fick Karlsviks Koloniförening i Trollhättan beviset för att föreningen nått miljödiplomeringens grundnivå.

Arbetet mot en miljödiplomering startades redan vid årsmötet 2022. Sedan dess har föreningens miljögrupp arbetat tillsammans med andra medlemmar för att nå målet: att utnyttja olika resurser effektivt, motverka spridningen av miljöskadliga ämnen, värna biologisk mångfald och kretslopp samt att ta ansvar för kommande generationer odlare.

Vid medlemsmötet i september 2023 kunde så regionens miljöambassadör Ann-Marie Svensson räcka över ett diplom och en skylt till föreningens ordförande Ove Johansson, som ett tecken på det idoga arbete hela föreningen lagt ner. Även Trollhättans kommuns rådgivare i biologisk mångfald, Anna Brandeby Harström, deltog vid mötet.

Läs mer om Koloniträdgårdsförbundets arbete för att miljödiplomera sina föreningar, och villkoren för en miljödiplomering, här.