Årsmötet 2018 i Mariestad hos Västeräng

I strålande sol och i början på århundradets varmaste sommar var vi många som hade samlats till årsmöte i Mariestad. Hos Västerängs Koloniförening vackert beläget vid Tidan. Årsmötet söndagen 3 juni leddes av Björn Bergström från föreningen och förutom de sedvanliga punkterna berättade deltagarna om vad de hade gjort av intresse under det gångna året i sina föreningar. Bland annat så noterade vi att Eklundshov i Jönköping firade 90 år i år (se första sidan).

Efter årsmöte och en välsmakande sommarbuffé med mycket kallskuret, vilket uppskattade denna dag när temperaturen var drygt 25 grader i skuggan, gick de flesta av oss på en fin rundvandring i kolonin. Den är en idyll och väl värd ett besök. Innan vi åkte hem  blev vi bjudna på kaffe och kaka i föreningsstugan där vi också hade haft vårt möte.

Nästa år är regionens årsmöte i Borås där vi för ovanligheten har tre föreningar som samlats om värdskapet. Det är Ramnalid, Trandared och Örestrands koloniföreningar och vi hoppas givetvis på minst lika många deltagare som i år. En trevlig sommar med fin skörd önskar er regionstyrelsen och tackar för fortsatt förtroende.