Årsmötet 2016 hos Skövde Koloniförening

En fin promenad på kolonin.

Den 28 maj så hade regionen sitt årsmöte och det var Skövde Koloniförening som var värdar i år. Vi var i Öms bygdegård och Leif Henriksson valdes till årsmötesordförande. Han avtackades också med blommor (som han sen planterade på sin kolonilott i Lidköping) för sin tid i regionstyrelsen. Vi hade inte haft möjligheter till det tidigare. Ett mycket trevligt årsmöte med en stor uppslutning från föreningarna i regionen. Det var endast två föreningar som var förhindrade att deltaga!

Efter lite god mat så hade styrelsen ett konstituerande möte och resterande i sällskapet gav sig iväg till det närbelägna koloniområdet. Där blev vi väl omhändertagna och kunde gå runt och studera den välskötta föreningen. Vi fick även kaffe och hembakta kakor samt tillfälle till mera förtroliga samtal med medlemmarna. Solen lyste på alla och det var verkligen en dag att minnas. Gör gärna ett besök hos dem. Det är värt en resa.