Årsmötet 2015 hos Dalviks i Jönköping

I år var det inte förrän den 13 juni som vi hade vårt årsmöte. Men den väntan hade ett värde eftersom vi fick en strålande sommardag i ett vackert Jönköping. Det var tre stora händelser den dagen i vårt land – cykelloppet Vättern runt, bröllopet mellan Carl-Philip och Sofia samt det viktigaste, årmötet för Västra Regionen. Vi var på en restaurang som heter Fjällstugan vilken har en fantastisk utsikt över Vättern och Jönköping/Huskvarna. Årsmötet följde de vanliga reglerna med formalia först, redovisning vad som hänt i Förbundsstyrelse och Förbundsråd, sedan lunch och efter det redovisade varje närvarande förening vad som hänt hos dem under det gångna året plus lite historik. Detta med att få information från andra föreningar och kanske få nya idéer är nästan det bästa med ett årsmöte.

Efter mötet åkte vi ner och Dalvik bjöd på kaffe och kaka innan vi startade en rundvandring i en mycket fin koloniförening.