Årsmöte 2014 hos Prästakullen i Varberg

Kent Ramberg med sin hustru Birgitta

Den 24 maj hade regionen sitt årsmöte i Varberg och värd för mötet var Prästakullens Koloniförening. Förhandlingarna sköttes perfekt av Kent Ramberg från Göteborg och vi hade vårt möte i Folkets Hus som ligger centralt i Varberg. Förutom de regelmässiga delarna av programmet redovisade de närvarande representanterna verksamheterna från sina föreningar, en punkt på som alltid är mycket uppskattad. Sen fick även deltagarna höra vad som hade skett i både Förbundsråd och Förbundsstyrelse.

Leif Henriksson avgick efter ca 14 år i regionsstyrelsen. Leif hade dessvärre inte möjlighet att medverka på årsmötet så vi får avtacka honom vid ett lämpligt tillfälle. Efter en god lunch och kaffe kunde de som hade möjlighet åka till Prästakullen och se en fin förening i en vacker natur.

Vi tackar Eva Hjorth för det arbete hon och föreningen har lagt ner för att få alla att känna sig välkomna. Nästa år kommer Dalviks odlarförening i Jönköping att vara värd för årsmötet och det ser vi fram mot. Ett årsmöte är inte bara en formell händelse utan ett fint tillfälle att träffa andra kolonister och utbyta erfarenheter